søndag 17. januar 2016

2016- Nytt år mange muligheter

Da er jeg endelig her igjen, med ny pc.
Jeg starter 2016 med en PL side til Projekt life Norge sin nyttårsutfordring.
Den kan dere finne HER
Her er inspirasjonsbildet:
Jeg har tatt utgangspunkt i 2016, velkommen skal du være, og hvite kort.
Her er mitt bidrag:








lørdag 25. juli 2015

Ferieminner

Sommeren er litt småkald i år, men ferie er å gjøre noe annet enn du gjør ellers har jeg lært. Så her er det bare å kle på seg, og nyte late dager med andre opplevelser enn ellers i en hektisk hverdag.
Denne PL siden har jeg laget til Scrappegarasjens utfordring nr 13.
Oppgaven er ferieminner og utfordringen finner du HER
Her er mitt bidrag:

Når vi var på Beitostølen besøkte vi sommerparken. Den ligger midt i sentrum, ved den største skiheisen. Her kunne man kjøre bumpebåter, klatre i klatreparken, kjøre bob og hoppe på trampoline.
Fine utfordringer som Martea ønsker å gjenta ved anledning senere.
PL kortene er fra Becky Higgins, jeg har printet alle bildene med min lille canonprinter. den er jeg utrolig fornøyd med.

mandag 20. juli 2015

PL Norge Utfordring #6-2015

Sommer og feriemodus her, bildene fra ferieturen sist uke er allerede i Album. Rekord for min del.
Her er et bidrag til PL Norges utfordring #6

Ferien på fjellet ga ikke mange bade og solingsmuligheter, men det ble en aktiv ferie.
Washi tape og klistrebokstaver fra Andrine og Marens landhandleri PL kort fra Becky Higgins.

La oss feire someren....

Her har jeg laget en side til PL Norges utfordring
hvor det skal OSE av sommer.
Har vært på Beitostølen ei uke, og hva er vel ikke sommer uten aktiviteter? Det regnet, blåste og var surt store deler av ferien, men denne dagen var det sol. En times riding gikk som en lek, og var en spennende opplevelse for Martea som aldri har ridd før.
PL kort fra Becky Higgins, Bazzill og washitape er benyttet. Har også satt på visittkortet fra rideskolen vi var på.
Bildene er printet ut med min Canon miniprinter.
Konkuransen finner du HER


lørdag 18. juli 2015

Sommer kort

Med sommer følger det sommeravslutninger både her og der, her har jeg benyttet Becky Higgins kort som motiv, satt på noen klistremerker og et stempel.
Raskt og enkelt, men ok til formålet.
MEd disse kortene ble jeg tatt ut i "Rampelyset" på http://scrapping.no/



søndag 22. februar 2015

ProjektLife Norge Utfordring nr 2

Denne utfordringen har jeg lenge planlagt å være med på, jeg vant januarutfordringen. 
Det ga mersmak, så her er mitt bidrag.


Her er oppgaven:

Jeg bar latt meg inspirere av fargene, tema Lykke og følgende elementer: 
Snøkrystaller, binders , stjerner og bling.

mandag 2. februar 2015

Ett Trykk jubilerer

Ett Trykk fyller 10 år og i disse dager kom deres jubileumsnummer ut. Jeg har alle nr fra dag en (med unntak av noen som jeg har lånt bort og som jeg håper snart kommer hjem...) 
I anledning jubileet kommer det mange utfordringer fremover. Dagens utfordring er lag en ATC. Husker mine første ATC som jeg var livredd ikke var bra nok, og ville noen virkelig bytte med meg? Permen med kortene har jeg fortsatt, morro å se på ulike teknikker og hva slags stempler som var i vinden da..
Jeg har laget en serie på tre kort, vi laget jo ofte serier, og byttet... sendte i posten, og en snill sjel organiserte og sendte ut igjen, passet på at alle fikk fra ulike personer. 
Mine er rett og slett laget enkle, Dylusions spray på hvit kartong, stempel fra kort og godts plate M-219, Brads fra Simple Stories og gul Bazzill





Utfordringen finner du her


søndag 4. januar 2015

Sketchy Colors #239

Her er årets første kort. Har to bursdager på jobben, og det satt langt inne å komme i gang, men skissa hos SketchyColors hjalp meg i gang


Her er skissa:



Og her er mitt bidrag:
Jeg har brukt et bilde jeg fant på Pinterest, printet på min Canon Selphy 900, har benyttet pyntepapir fra Maya design, tekststemplet fikk jeg i julekalenderen min, organza bånd i brunt, craft kartong og brun Bazzil. 

PLN utfordring nr 1 2015



Her har det skjedd lite på bloggen siste 6 mnd, men nå er jeg ute av dvalen.
Project Life Norge har en utfordring i Januar som fristet veldig.







Jeg har valgt tema NYTT, fargene håper jeg er godkjent, og elementene jeg har benyttet er Washitape, på bildene, stjerner som er sprayet med Glimmer Mist og kant punch er benyttet på alle bilder. Jeg har tørrembosset Godt nytt år kortet med en embossingfolder med snøstjerner. Bokstavene på er Thikers.
Her er mitt bidrag: Jeg sliter veldig med å ta bilder i Lommene. det blir gjennskinn etc, men håper dere ser ok lell.



torsdag 14. august 2014

Legoland

De som kjenner meg vet hvor glad jeg er i Lego...
Og i sommer var det endelig min tur å komme til Legoland. Det er 23 år siden sist tror jeg....
Her er noen album sider fra turen. Disse er også levert i Økeutfordringen til Project Life Norge.




Ingen ting er som ferie med familien, og når man da på toppen får komme til Legoland..da er det en perfekt ferie!

Sommer i parken

Her er et bidrag til Project Life Norge bloggens sommerutfordring.
Utfordringen er et bilde en skal inspireres fra. 

Jeg har benyttet utklipsark, klistremerker og Beccy Higgins kort. Fargene er noe matte, de er klare i virkligheten.. Martea koser seg i Jernbaneparken i Hamar mens vi venter på at storebror skal komme hjem fra ferie. 

tirsdag 27. mai 2014

Konfirmasjonskort

med konfirmasjon til helgen for jr, så er det storproduksjon av konfirmasjonskort, til han og hans kamerater.
Da er det godt med inspirasjon fra Sketchy Color når det går i stå.
Ukens utfordring er ei skisse.
her er mitt bidrag:



Dies: Spellbinder og quik cutz
Stempel: North star stamps, skoene
Stempel: Kort og godt, teksten
Papir: papirdesign
Bazzill: Brun og gul

onsdag 21. mai 2014

Hurra for 17. mai

Da er 17. mai vel overstått og vi teller ned til konfirmasjon.
Dagen ble feiret hjemme, i byen og i barnehagen. Bilder ble tatt av alle de tre håpefulle.
Her er et bidrag til Gjestedesignerutfordringen i PJ NORGE sin blogg
Oppgaven er å lage egne kort, ikke bare benytte de ferdige en får kjøpt
Her har jeg benyttet hvit, rød og blå Bazill, brukt punch til blomster, tatt bild av sanger og program fra Hamar kommunes program, samt ymse klistremerker. Beklager skyggene under bildetaking, skal finne en løsning på bildetaginga mi.

torsdag 1. mai 2014

Utfordring #2 Project Life Hos PJ Norge

Denne mnd er det en fargeutfordring, hvor de ønsker å se en vårlig tvist. Med årets påske i knallvær, og sommertemperaturer, så er egg-jakten her i hagen mitt bidrag.
Fargene vi skulle benytte har vi i denne paletten;
Og her er mitt bidrag:

Kortene er fra Becky Higgins, samme er lommene. Klistremerkene er fra ulike produsenter.
Bildene er printet på min Canon Selphy 910.
Hjørnekutteren er fra Panduro.

søndag 30. mars 2014

PJ life

"Lommescrapping" er blitt veldig inn i det siste. Jeg syntes det er morro med variasjon i albumene, og denne scrappeformen er en kjekk måte å få unna en del bilder. Mange lager albumsider som går over ei uke, andre bruker lommene til å få med flere bilder fra en hendelse. Jeg gjør litt av alt.
Det har kommet en ny Blogg for dette scrappeformatet, ProjektlifeiNorge, De har utfordringer, informasjon om produkter og masse inspirasjon.
Her har jeg laget et bidrag med bilder fra en ferie for noen år siden.
Kortene mellom bildene er fra Becky Higgins, det samme er lommene. Begge deler er kjøpt hos Andrine og Maren
Bokstavene i HC. ANdersen, er klistremerkebokstaver.
Pildene er printet på min Canon Selphy printer, den printer i 4x6 inch eller 3x4 inch. Kantene er rundet med en hjørnepunch fra Panduro.

søndag 16. mars 2014

A pop of Color

Stampartic har denne mnd en utfordring, hvor de vil se klare farger.
Med ei på 5 i hus er det stadig bursdager, så jeg har laget en serie med minikort på 10x10 cm, dekorert med washitape og klistremerker. Stemplet på Gratulerer.

Her er mine kort:
Kjekt å ha et lite lager, for bursdager kommer ofte brått på.

torsdag 6. februar 2014

Bursdagskort/ Birthdaycard

Her har jeg laget et bursdagskort til ilovepromarkers utfordring Bursdagskort / Birthdaycard.
Stamps: Lilly of the valley, color whith Promarker and flexmarker from Letraset
Cardstock: Bazzill
Patternpaper: I dont remember
Diecut: Marianne design

Flowers: North Star Stamps

Sketchy color 196

Da har jeg kost meg i hobbykroken igjen. Her har jeg laget et bursdagskort til skissa på Sketchy Colors, utfordring nr 196.

Her er mitt kort:

Stempel: Suger Nelly, fargelagt med Promarker tusjer fra Letraset
Kartong: Grønn og Hvit Bazzill
Pyntepapir: Usikker, men er kjøpt på Hobbykunst.
Blomst, organszabånd, og charms

søndag 29. desember 2013

Topp 10 2013

Har laget over 100 kort og 60 LOer i år, men varierende om jeg har lagt ut eller ikke..
Men her er en topp 10 liste over mine kort:


Dette er et te kort med lommer inni, finner ikke igjen malen, 
men var veldig kjekt som en liten vertinne gave, så den skal jeg finne igjen..

Dette er et posekort:

Et avlangt kort, med motiv og papir fra Bildmålarna. Alt papir fikk jeg i gave fra ei herlig jente som jeg kjører sammen med når jeg skal på Ski treff

Et gult kort til påske:


Konfirmasjonskort til en gutt med stempler fra kort og godt:


BArnebursdagskort med motiv fra Momanning:


Bryllupskort laget på bestilling:


Et sommerkort med et delebilde som motiv:


Julekort med tekst fra Poppy design. Poppy design. Poppy design /
Vibekke Spigseth lager utrolig mye fint. 
 og tilsist et julekort med Bildmåklarna motiv. 




tirsdag 10. desember 2013

Dette er jo uka si!

Nå er det siste innspurt med skjemaer, refusjonskrav, IOP, IP, og andre festlige begreper innen ymse systemer, og jeg ser litt sånn ferdig tygd ut.. Men det siste går over, det første blir vel ferdig?
Og hva skjer da? Jo jeg sløver på blogger og forum og annen ymse tom underholdning... Mellom julekort produksjon, skriving av kort, ser på pakker som skulle vært sendt.. JA slik går det fremover. Sakte men fremover...
Midt i stresset har det dukket opp ulike gleder,  jeg jaggu vunnet! Mange fine premier.
På Unik Hobbys førjulstreff vant jeg to premier:




Førjulstreffet var fanstastisk. BEste treffet jeg har vært på. Tusen takk til Malene, Dan og de herlige ungene deres. 

På Promarker Norge vant jeg denne premien, og den kom i posten i dag. Gleder meg til testing av stempelet.

Og om ikke det var nok liksom, så vant jeg personlig almanakk på Innerst i veien sin blogg, Hos Personlig almanakk 
Her har jeg lånt bilde fra Innerst i veien ELisabeth sitt bilde: 

Så om ikke dette var nok så har jeg også fått premie fra Scrapping. HURRA dette var mnd sin, og alt FØR jul da! Nå skal jeg lage julekort, 5 Kort igjen på 100 kort i 2013 utfordringen på Scrapping.no. Og det er jo bare gøy med nye stempler og ark og annet utstyr per post.